KEPADA KAUM HAWA . Renungkanlah .







Bila saja aku muslimah yang takut Pada Allah, aku akan menjaga diri dari dosa.

Bila saja aku muslimah yang taat, maka aku akan lebih menjaga pandangan, kata dan perilaku dari membuat fitnah untuk para lelaki dan atau bagi diriku sendiri.

Bila saja aku muslimah yang menjaga harga diri, akan aku jadikan malu sebagai perhiasan jiwaku, akan ku kemas tubuhku sedemikian rapi dalam balutan pakaian takwa, bukan menjadi aurat terbuka di jalan jalan.

Bila saja aku muslimah yang takwa, aku akan mentaati suamiku, aku akan berada dirumahnya, menjaga diri dan kehormatanku untuknya, melayani semua kemahuannya dan membahagiakannya.

Bila saja aku muslimah yang cerdas, aku akan mengatasi kegundahan suamiku dengan cara yang cantik dan menggantikannya dengan senyum, tanpa harus berbalik memaki- makinya.

Bila saja aku muslimah yang bersyukur, aku akan belajar menerima atas apapun pemberian suamiku tanpa sempat berpikir untuk mengherdiknya.

Bila saja aku muslimah yang bertaubat, aku akan selalu menghiasi hari-hariku dengan zikir dan permohonan ampun kepada Allah..

Sudahlah! Cukup! Tak perlu berandai andai lagi, aku akan hanya melakukan taubatku sekarang, selama masih ada nafas, selama masih ada waktu, walau aku tahu semua sudah hampir terlambat, tapi aku harus bertaubat.

Semoga Allah mengampuni dosa-dosaku, dan menjadikan aku muslimah yang taat, disisa akhir hidupku. Amin..




Suka ? Layan dan Dipersilakan LIKE . Ada yang kurang ? Sila Comment

No comments:

Post a Comment