Menjaga Cinta Jarak Jauh!

longdistance-isne

Hubungan jarak jauh nie memang memeritkan & banyak cabarannya. Walaupun ramai yang tidak sanggup berjauhan, namun mungkin ada sebab tertentu mengapa awak, awak, awak & awak dengan si dia perlu berjauhan. Cinta jarak jauh amat sukar kalau kita tidak mempunyai kesabaran yang tinggi.

Banyak dugaan yang kita sendiri kena tempuhi dan tak mustahil jugak tu salah satu sebab orang putus cinta, curang dan sebagainya. Macam mana nak jaga ? hmmmmm.

Percaya
Yaa, kena percaya antara satu sama lain. Bukan mudah untuk kita berjauhan dengan orang tersayang. Betul tak ? Bila teringat, mesti timbul bibit curiga dan mula mengulit perasaan. Setiakah dia di sana? Sebenarnya, kepercayaan adalah satu perkara penting untuk hubungan ini. Tanam sifat percaya antara kedua-dua belah pihak kerana ianya sangat penting untuk mengelakkan diri daripada sentiasa berfikiran negatif antara satu sama lain. InsyaAllah.

Selalu berhubung

tipscintajarakjauh

Zaman sekarang  nie bukan macam zaman dulu, kalau nak berhubung kena pakai burung merpati, letak surat kat kaki dia, then terbang, kemudian burung itu terlanggar kapal terbang dan terjatuh mati dan surat itu tidak sampai lantas then hubungan awak berdua terputus. Sekarang zaman sudah maju, banyak cara untuk kita berhubung, Facebook, Skype, Twitter, Email, YM dan banyak lagi. Jadi tiada alasan untuk kita terputus hubungan dengan si dia. InsyaAllah.

Sama-sama bersetuju dengan keputusan untuk berjauhan
Apabila salah seorang daripada anda terpaksa berjauhan, pastinya situasi ini meresahkan. Keputusan untuk berjauhan perlu diambil kira perasaan pasangan kita. Kata sepakat adalah sangat penting untuk mengekalkan hubungan cinta jarak jauh. Pastikan kedua-dua belah pihak sama-sama bersetuju untuk berdepan keputusan ini. Usah bimbang, cinta yang matang biasanya dapat menghindari perpisahan. InsyaAllah.

Buat kejutan untuk si dia

425852_378075432272804_254804495_n

Berikan kejutan demi kejutan kepada pasangan untuk mengubati kerinduan. Antaranya, kirimkan sejambak mawar merah berserta coklat. Pergh ! Romantik gilerr. Ataupun berikannya lawatan mengejut agar si dia lebih menghargai diri kita kerana pengorbanan yang sanggup dilakukan. Pastinya rindu yang mengulit jiwa terubat bila diri diberikan kejutan yang menyeronokkan. Ini akan membuatkan awak berdua makin rapat dan bertambah sayang! InsyaAllah.

Suka ? Layan dan Dipersilakan LIKE . Ada yang kurang ? Sila Comment

1 comment:

kaq jian said...

Ok en.adam..-____- bg choki2 pn ok jgak..

Post a Comment