Kita patut BERSYUKUR bukan BERCUKUR .


Hye all . Sekian lama OWNER tak update blog , so hari nie nak update pasal entri simple ja . Okay , meh renungkan & layan topik nieh . Setiap manusia mesti ada PAHIT & MANIS dalam hidup masing-masing kan . PAHIT & MANIS tu jugak la yang mengajar manusia belajar untuk memperbaiki kehidupan untuk jadi lebih baik .

Perubahan yang ketara bila kita boleh nampak ialah BILA KITA MULA KENAL SESEORANG dalam hidup kita . Tambah-tambah kalau kita mula dah sayang , mula rasa selesa dengan seseorang , mesti kita susah untuk melupakan KENANGAN sepanjang kita bersama seseorang tu . Pergh ! Boleh jadi gilerrr dibuatnya , huhu .

Bila kita dah mula kenal dengan seseorang tu , mesti kita nak ambil tahu semua tentang dia kan ? Yela , mana tak nya , kalau caring sangat pasal kita , rasa macam disayangi kan .

Tapi semua  tu akan berakhir bila kita kecewa & sedih bila seseorang tu mula tinggalkan kita . Kita kena ingat , KLIMAKS yang berakhir dengan kesedihan & kekecewaan tu bukan mengajar kita untuk LEMAH . Bukan kah tu semua yang dapat MEMATANGKAN diri kita ? Allah temukan kita dengan seseorang tu untuk kita belajar sesuatu yang baru DALAM KEHIDUPAN .

Contoh la kan , bila kecewa dalam PERCINTAAN . Apa yang kita rasa ? Dah terang-terang KECEWA tahap beb . So , dalam kecewa tu , kita dah belajar  untuk tidak terlalu MENGHARAPKAN sesuatu yang belum pasti berakhir dengan kegembiraan . Then , sekurang-kurangnya kita belajar untuk MENERIMA , MENYAYANGI seseorang tu .

Kesimpulannya , kita patut bersyukur dengan PAHIT & MANIS kehidupan walaupun PAHIT KEHIDUPAN itu lebih banyak daripada MANISNYA KEHIDUPAN . Sebab semua tu la yang akan mengajar kita untuk jadi lebih kuat untuk liku-liku kehidupan yang seterusnya :)

Sekian ;)

Selami jiwa , selami akal [SENYUM SOKMO]

Suka ? Layan dan Dipersilakan LIKE . Ada yang kurang ? Sila Comment

No comments:

Post a Comment